Berita Bentong

Networkedblogs

Follow FB

You Are Here: Home - Berita Negeri , UTAMA - Kerajaan Akan Bantu Isi Keperluan Perpustakaan Desa - MB Pahang


BENTONG - Tenaga Nasional Berhad (TNB) telah menyerahkan cek sumbangan bagi pembinaan Perpustakaan Desa Simpang Pelangai, Bentong yang berjumlah sebanyak RM 300,000.00 kepada YAB Dato' Sri DiRaja Haji Adnan Bin haji Yaakob.

Majlis penyerahan tersebut telah dilaksanakan sewaktu Jamuan Hari Raya Aidilfitri DUN Pelangai yang diadakan baru - baru ini.

Penyerahan cek tersebut merupakan diantara langkah tanggungjawab korporat TNB kepada masyarakat seperti mana yang dituntut oleh pihak Kerajaan melalui CSR (Corporate Social Responsibility). 

Bagi pihak penduduk didalam kawasan Pelangai secara keseluruhannya, YAB Menteri Besar Pahang berasa terharu dengan sumbangan yang telah diberikan.

Beliau mewakili rakyat di kawasan Pelangai mengucapkan ribuan terima kasih diatas sumbangan tersebut.

"Pihak Kerajaan akan berusaha dan membantu dalam menyediakan keperluan dan menambah kelengkapan seperti komputer, sambungan jalur lebar bagi melengkapkan perpustakaan ini kelak," tambah beliau.

Perpustakaan tersebut akan dibina diatas tapak milik kerajaan dan kerja - kerja pembinaannya akan dipantau oleh Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang dengan kerjasama Kerajaan Negeri.

Turut hadir dalam majlis penyerahan tersebut ialah Pengurus Besar Negeri, Encik Sharuddin Bin Mohd Simin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...