Berita Bentong

Networkedblogs

Follow FB

You Are Here: Home - Berita Negeri - Kenang Jasa Allahyarham Tun Abdul Razak


JERANTUT - Dalam kesibukan tugas sebagai seorang Menteri Besar, YAB Dato' Sri DiRaja masih mempunyai ruang waktu untuk menziarahi sanak saudaranya disekitar Negeri Pahang.

Semalam, sewaktu menziarahi keluarga Allahyarham Wan Hamidi bin Wan Razak, adik kepada ADUN Tahan, YAB Menteri Besar Pahang turut meluangkan waktu menziarahi ibu saudaranya di Felda Jengka 12.

Ibu saudara yang dipanggil Mak Andak berusia 74 tahun tinggal bersama suaminya yang kini berusia 82 tahun merupakan diantara peneroka dikawasan felda tersebut.

YAB Menteri Besar disambut mesra oleh Ibu Saudaranya
Kesempatan tersebut digunakan oleh YAB Dato' Sri DiRaja bersama isteri bercerita hal keluarga dari zaman kanak-kanak di beberapa kampung di Janda Baik Bentong. Ternyata, beliau cukup mengambil berat tentang hal-hal yang berkaitan dengan kekeluargaan.

Beliau juga turut mengingatkan kepada mereka yang turut hadir betapa besar jasanya Almarhum Tun Abdul Razak yang telah berjaya membela nasib dikalangan peneroka yang ramai berhijrah dari kemiskinan di kampung-kampung ke Tanah Rancangan Felda sehingga menikmati kesenangan dan kemudahan kehidupan yang lebih baik pada hari ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...